Tuesday, December 30, 2008

Tiz..My True MOMENT


Manukan Island bukan destinasi yang 1st time aku hang out..termasuk yg ni..yg 2nd trip la..dan aku rasa is the best ever..coz spent dgn

my sis and my cozen..


my lovely friend ..Nora..


Yang excited mmg la yg 3 org ni coz..1st time pi..tetanya2..jauh ke..ok ke..dan timbul kerisauan..(“Durank ni TIDAK PANDAI BERENANG”)..dalam hati aku..hope cuaca ok la..coz 2 hr b4nya..asyik ujan xtreme ni..well ‘pagi yang cerah’ nmpknya,tuhan mendengar permintaanku...keberanian kami 4 gadis yang masih sunti ..lagi cute dan cun..utk bercuti sendiri..dari rumah kami bw mineral water..2 botol besar..dalam bakul AVON oren aku..ada kacang..nasi putih..ikan ampap dan ikan sardine pedas..ini la..terlajak tidur..x smpt masak..

Aku mmg pandai pilih tempat lepak..coz mmg kaki lepak pun..aku pilih area tepi pulau..yang agak terpencil dan di kelilingi pokok buluh..baru la ada nmpk mcm haunted sikit..actuly tmpt cantik utk pose la..pas parking...terus tukar baju aduhyai jauhnya toilet..ish ada kubur lama la.pastu lepak makan kacang..coz klu masuk air time tu..mak oi..matahariku..atas kepala..panaz siot..so kita org lepak2 dulu..tgk2 ‘free show’..tp hampeh nye..takde yang cute2 la..semua pun dah spesis..pupus dan kendur..yak..ilang selera..

Sehingga la..aku n nora..bersiar2 tgk kawasan..mcm Y.B..klu dh shopingholic ni..kedai runcit pun jadi la..pelan nak beli ice cream..yela.panaz2 ni pekena ice cream mmg layan..tup2..abis la plak..terpaksa aku amik coca cola-3 tin and 100 plus pilihan nora..mcm nak pi bersukan plak kwn aku ni..pastu..smpt tgk makanan yang dijual..makanan di masak la..wah layan gak..ada kari ayam..daging kicap..fried chicken awal2 lagi dah abis..so..nora beli la sayur + telur asin..aku pla beli ice..eh guyz yang menjual tu malu2 kucing..rasanya nak ngorat kwn aku ni..hehehe..
Masa nak pi port kita org..tgk2 empty pla..mana plak adik aku n my cozen ni..tak jaga brg..servey punya servey rupanya..jadi model photoshoot..cheh..lantak la..yg penting..aku n nora..makan dgn penuh khusyuk ..berselera sambil menjilat jari..SEDAP..



Lepas makan aku suggest tukar location pla..org ckp klu asyik pindah2 ni..nanti laki ramai..betul ke?wah statement..well lantak la..dah masa tu time yang mmg ngam la utk berkubang..kami pindah area dpn pla..menghadap di laut biru yang mmg jernih..last2 kami berempat terus masuk air..malu2la kono..bw 2 snorkling..kami la..manusia paling berani mati..tak pakai life jacket..sedangkan tak reti berenang..itu ertinya..’ku redah jua’..kire yg ok-ok talent swim ni aku la..hasil dari usaha dedikasi aku zmn sekolah berenang secara haram di kolah asrama blok L..mengunakan baldi..dan hasilnya aku telah jd trainer tdk berlesen kepada 3 org cewek2 ni..my cozen..menunjukkan hasil yg baik..diikuti dgn nora n last my sis..sape sangka..akhirnya kami berjaya utk berenang dan menyelam utk tgk ikan..nak upload gak pic..aksi 18 SG tu..tapi kamera kami ni bukan la..NIKON series..so..cukup la memori-1gb dalam kepala kami..
Jam dah tunjuk jam 3.20 petang..jam 4 bot kami dah dtg..rasa hati ..kaki..tangan dan fikiran..tak nak..masih gak nak berendam..namun akur la..baru aku perasan rmbut aku dah jadi dawai relung yang dibuat pagar..keras nya..



Lepas siap berkemas..kami pun pulang ke..k.k dgn bot yang dipenuhi pelancong..kami jela 4 org local..relax la..smpi di jeselton point..aku call my mum pulang sama2..coz driver kami tu neves nak jalan klu byk kereta..dan descide pi makan di Anjung Senja..wah sedapnya tom yam..tak abis lagi..kami round2 one borneo..penat??...mmg la penat..
Well as a conclusion..mmg happening..dan nak pi lagi..lain kali kita pi lagi nora..dont wory..aku misti infom ko..kali ni..jangan lupa kita beli sunblock..dan banana boat..sup.tak rentung..tp pelancong tu relax je berjemur tak takut pun sun burn..naper ye? (soalan tak lojik)..

MEMO:Nora...BEST GILER!!!!!!

1 comment:

Nora Yusop said...

iya...kena prepare len kali sblm P..ba, nnti kita bercuti lg a..best gilerrrrrrrrrrrrrr........hahahah