Thursday, December 18, 2008

What you know about 'KARMA'?

Today..aku receive sms from my bez fwens masa kat SPR dulu..dia bgtau one of rakan kerja kami,babynya passed away..mybe dlm 3-4 bulan la umur baby tu..terkezut gak..coz hr tu mcm ok je..and then kebetulan plak dia ni same department dgn aku..iaitu FINANCE..aku mmg tak rapat dgn dia..coz ntahlah..sometimes,dia tak suke share dgn kwn2...dia nak buat sendiri..bila boss mula bising keje tak siap..mula la blame kami..(aku n kak wani)yang dia keje sorang..nobody help her..but..not fair la..coz dia yg tak bg kami tolong..pastu tak nak ajar pun..aku masih ingt masa tu aku buat kerja dalam sistem e-perolehan-baucar pembayaran..hanya mengunakan kemampuan mengagak-agak..dan satu yang masih kite ade parut lagi dlm hati aku ni..bile aku diberhentikan kerja..mmg pada alasan asasnya kami diberhentikan kerana tidak mempunyai peruntukkan..namun yg aku kesal..dia tak support aku pun..sdgkan aku org finance..yg mmg x patut diberhentikan..dia buat seolah-olah aku ni takde fungsi dlm department tu.aku mmg dah agak dr awal lagi..bila dia tau aku ada degree..dia mula mcm layan tak layan..apatah lagi masa tu c.c kami bg perhatian lebih dengan aku..aku buat semua kerja tnpa merungut..well apa boleh buat..aku redha..sehingga kan aku ditugaskan buat pendaftaran di luar..aku terima..aku redha..dan aku tetap dibuang.mmg sedih la sbb masa kerja aku dah buat sungguh2..tak mengira masa..antara semua kakitangan sambilan tu..aku la seorang yang selalu amik OT smpi malam,ujung minggu..semata2 nak siapkan kerja kewangan yang tak ape ape ntah..tp aku tak pernah complaint..bahkan aku terima..mereka mengetepikan aku apabila masuk sorg kakitgn sambilan lain dlm finance department..aku kerja di sana hmpir 8 bulan compare dgn yg sorg tu hanya 6 bulan..kemudian aku sudah mahir mengunakan sistem.tp akhirnya aku di buang dan yang sorg tu kekal..sebab?inila sbbnya bila ada org tak puas hati dengan kita..aku tak pernah sibuk hal org di ofis tu..bila mrk start nak mengumpat..aku larikan diri..bila mereka nak kuar rehat lebih dr jam kerja..aku tak ikut..tp ???aku mmg antara yang teraniaya..aku tak pernah mendoakan yang tak baik..cuma aku pernah ckp tak pelah mungkin ini cubaan dan aku redha sbb tak semua org suka kita kan..tp Tuhan tu memang adil..bukan la aku nak bgtau hal ni sbb nak berbangga cuma sebagai pengajaran la..jangan sekali2 kita menaniaya orang..buat baik berpada-pada..jahat jgn sekali..bagi yang pernah terkena mcm aku ni..nasihat aku..kita kena terima dengan hati yang ikhlas dan redha..dan selalu berdoa..aku rasa semasa aku mengalami tekanan ini hanya pada-Nya aku mengadu..Terima Kasih sebab bersama dengan aku waktu suka atau senang..and nora as pendengar setia..aku tau ..ko pun tau cerita ini kan..thanx..byk2

1 comment:

Nora Yusop said...

mungkin inila yg d namakan hukum karma..