Friday, December 12, 2008

Nice..Sweet..and Yummy..


Ni ape kes plak..tetiba je nak tunjuk menu kepala ni..nope kelapa..ingt plak lagu Marsha "Pokok Kelapak"..hehe..Hari ini aku..my sis n mum pi minum2 di Gerai Kelapa Bakar Kak Tini..yang berada di Jalan Sulaman,Gayang..alah my mum tetiba je nak pi minum air kelapa..mula2 ketiga-tiga kami order kelapa sejuk..jadi bila my sis n mum punya order smpi..turn aku plak tercicir..hah ini mmg selalu aku kena..jd aku tukar pi puding kelapa..coz aku bukan suka minum air kelapa ni,.sebijik tu kena kongsi la..pastu kami order rojak & soto..mcm biasalah menu wajib..sedap makan..terhidu plak bau kerang panggang..aduh..nasib baik kenyang..klu tidak..tp kat situ mmg sedap kerang panggang nya..rasa mcm makan sate...pastu kami lepak2 la..ramai gak yg singgah..ada balik kerja..student dr politeknik k.k..pelancong..kire mmg best lepak klu teringin nak minum air kelapa petang2..pastu aku smpi beli keropok ikan,kerepek ubi kayu manis dan kerepek yang 4 segi besar..aku pun x tau namanya.kelapa bakar?aku sendiri tak pernah minum..coz aku mmg tak suka..tp orang suka minum..bubuh madu asli..biarkan..
pandangan sisi Gerai Kak Tini
Hehe..my mum's car..






Ahad ni aku dah presentation..hope aku akan cool mcm selalu and relax..aku dah prepare paper work,LDK dan slide presentation..aku akan make sure aku ready luar dan dalam..wpun hanya sebagai jemputan tp ilmu ni klu kita nak bagi..kena sungguh2..jgn sambil lewa..aku ni mmg sdh gian sgt mau mengajar..jd cikgu..cuma rezeki aku tak ada di situ..tp itu bukan bermakna aku kena giv up..tidak..aku bukan jenis yang mudah menyerah..aku akan berusaha.aku mmg minat utk menjadi pendidik..aku mau bantu generasi aku..dan aku ingin jadi salah seorang yg berjuang utk ilmu..itu sbb nya aku berani amik upah buat assignmnt org..smbil aku dpt duit..paling mahal aku dapat ilmu..dgn cara ni..aku akan membaca..membuat research dan menyampaikannya dalam bentuk tulisan..aku tak kenal erti penat utk semua ini kerana bagi aku ini la erti kepuasan.


Tidak dinafikan kerjaya guru ini mmg pilihan utama srkg..cuma bagi aku biar aku pilih kerjaya ini sebagai amal ibadah aku..aku akan bersungguh2..dan sentiasa buat yang terbaik..cheh..skema plak minah ni..bukan ape aku pernah mengajar 2 thn sbgi guru sandaran di sekolah cina,subjek bahasa inggeris..aku berhenti utk masuk U..aku rasa masa tu aku btl2 belajar erti hidup..persekitaran aku dgn kaum yang berlainan menyebabkan aku lebih gigih..mereka btl2 komitmen dgn kerja..menepati masa..tidak berkira..dan aku tahu itu sbb kenapa mereka cepat maju..dan itulah cara hidup yang aku sedang aplikasi..rugila sape yg tak hire aku tu..hehe..

esok nak pi mana ye..?ntah la..blm ada plan nak pi mana..klu best misti story punya..klu ikut kan kami nak pi ranau..poring..nak tidur smlm di sana..cuma malangnya..kereta ayah masuk workshop..kereta mak blm service..kbtlan plak ahad aku ada hal..so ..tunggu je la nanti..







dia ni klu makan..mmg la..aku mmg selalu tak masuk dalam pic..kenapa?mmg la kan aku yg tngkap gmbr..lagi pun aku tak suka bergambar ni..

sape ni?ini pic aku tau..rmi orang ckp muka mcm budak 18 tahun tau..actually ni pic kandid..masa tu tgh kemas kan rambut jd guna kamera 3G..tup2 tertangkap pic..alamak boleh tahan la plak..bile lagi nak feel muda & cute..cute ke?yak tui..tui..


No comments: