Thursday, December 25, 2008

Excited..Yeh..


Tak sabar aku nak tunggu tiz sunday..hope cuaca ok..dan mengizinkan trip vacation aku ke pulau manukan wit my mum,sis,cozen and my bex fwenz Nora..ingt jgn tak jadi plak geng..bile lagi nak hang out mcm ni..nanti klu dh kawin..mmg ko tak tergerak..nasib baik kami ni dah besar2..so senang la my mum nak hangkut..hehehe..

Dulu aku dah oledi pi dgn kekawan yang same practical dgn aku di Petronas Carigali Sabah..masa tu mmg gempak..lepak dgn new friend..cuma lit bit frust..coz aku n aizan tak dpt nak snorkling la..kami x bw baju spare..nak pi beli kat sana..mak oi..mahal nye..so kali ni baik punya plan..nak sedia awal2..cuma satu je la..jgn la ujan..klu tak terpaksa la aku picnic kat Taman Awam Teluk Likas..

Klu nak pi pulau manukan..terminalnya di Jeselton Terminal..kita kena beli tiket kat sana..botnya lebih kurang rm23,pastu plus..jaket..and entrance punya byran..rm3.budget adelah dalam rm30,tp aku syiorkan rm50..coz tak tau klu ada sbrg kemungkinan kat sana..coz byk activities fun kat sana..banana bot..diving..pastu..naik payung terjun dgn bot laju..mmg best..extreme..well klu aku cukup aku berenang di tepian pntai..coz ikan kat situ jinak2..and also airnya mmg jernih..blh tgk ikan nemo yang kiut..paling teruja..bile kite bw bread..pi tgh laut..kita akan dikerumuni oleh ikan-ikan kecik..
tgh berkumpul di Jeselton Terminal
Dalam bot..tgh sedia-sedia

Kat sini..mmg byk tmpt rest yg best..boleh bw bekal..main gitar..dan sape yg teringin nak jd model bikini pun boleh..coz mmg byk site yg cantik utk foto shoot..nak menginap kat resortnya boleh gak..cuma mahal sgtla..boleh la ..klu tuk honeymoon..hehehe..

Ngam2 depan Entrance kat Pulau Manukan...

Berada di Jesselton Point Terminal..

No comments: