Thursday, December 25, 2008

There We..Go..

O..very frusted day..we supposed to 'balik' kampung today..but sudenly postponed for 2morow early morning..i hate that..aku mmg x suke klu plan tetiba cancel last minute..coz mcm takde pendirian plak..only 4 tiz simple thing pun boleh jd mcm ni..dont know klu future..klu aku..klu dah plan baik punya..misti jadik..melainkan darurat..yang amat..klu stakat sipi-sipi punya problem..noo hal la..
Boleh tahan la..tension aku dgn my sis..kami juz lepak di bilik..and silent je..yela..kitorg ni very the excited tau nak balik..aku klu marah..aku akan diam and tarik muka..masa..also rajin plak mengemas..klu tak kena..mmg silap hr bulan pecah gak gelas atau pinggan..aku paling tak suka org mungkir janji..dah janji..tepatila..tak rugi nya..sekarang gara2 cancel..ape????BORING TAHAP DEWA...lantakla..
Aku juz nak upload my vacation trip kat Sarawak..mengikut rombongan sekolah my mum:SMK Sri Nangka,Tuaran..bercuti ke Kuching,Sarawak..
Kami sampai ke Kuching..waktu petang area jam 3.00..and check in kat Holiday Inn..so hotel tu berdepan dgn replika ni.meow..meow..kucing..smpai je..lepas rehat and solat..kami pun pergi menyeberang sungai..dgn menaiki sampan..dgn tambang 50 sen..mmg ngeri..aku masa tu imagine...'Bujang Senang'..tp not bad la.kampung seberang ni..ok..very meriah..kami smpat makan kat situ..and also pi beli kek lapis sarawak..di kilangnya sendiri..actually rumah je..dgn harga RM10 utk kek lapis biasa..and kek yang sedap lagi enak..kek sisik ikan..RM20..mcm choice la kat sana..Di Sarawak ni terkenal dgn 'lada hitam'..so pilihan aku makanan aku ialah..'rice with chicken mushroom black pepper'mmg sedap..yg lain ada minta mee kolok..oleh sbb aku baru je sampai..so aku tak berani nak kejutkan perut dgn makanan yang jarang..aku makan..kami balik ke hotel plak dah mlm..aku mandi and rest la..yg lain masih gak nak hang out..nak jalan2..aku malas coz hujan ..lgpun awal tutup..and mlm tu aku tidur dgn lenanya..Esok paginya ..kami pi Serikin..on of off duty place..sempadan Malaysia & Indonesia..mmg murah la..cuma aku ni bukan jns yg gile shopping..aku juz beli shawl..souvenir..and also..kain baju kurung ala-ala indon 2 set..yg lain tu juz..jalan2 je..penat..ketiak pun dah masam..yak..tak sabar nak balik hotel..tp kena singgah pasar satok..nak beli ikan terubuk masin..RM10-3 ekor..tp biasala byk beli dpt byk free..makan?adalah perkara paling hard la kat sarawak ni..menyebabkan aku terpaksa pi makan kat shoping complex..aku tak suka makan nasi goreng..mee goreng..waktu lapar..better amik nasi kosong..plus sayur n lauk..sanggup aku balik hotel..mandi..dan jalan-jalan cari makan dengan my sis
Hari kami pulang dah tiba..kami juz lepak area2 kawasan hotel..amik pic dkt sungai..pastu pulang..flight kami tengahari..wpun kejap je masanye..tp ok la..as long as happy..hope dpt pi lagi..teringin nak tgk Miri..and also..my best moment dalam aeroplane..aku nmpk..kubah emas dari atas flight..ketika melintasi negara Brunei..i'm so lucky..





Wait for Next Vacation:

No comments: