Thursday, January 8, 2009

Sound So Weird

Sekarang dah jam 2.53 pagi..aku masih lagi bangun dalam keadaan yang lesu dan mengantuk,bertemankan lampu meja yang bervolt rendah..rasanya ini masa yang sesuai untuk aku meng'expressi' emosi aku yang kini dalam keadaan 'BLUR'..skrg ni aku tgh siapkan assignment orang..dengan title 'perbezaan fonetik dan fonologi'..bunyi pun dah saintifik sgt buat aku makin penat..ala ianya adalah mengenai cabang ilmu mengenai bunyi-bunyi bahasa..bygkan aku ni graduate BBA..Bachelor Business Admin..kena buat assignment mengenai pengkhusuan bahasa Melayu..yang mana dua bidang sangat berbeza..aduh..inilah namanya ilmu..kita tak boleh berkira..tuntutlah ilmu walau di mana kita berada..dan aku adalah salah seorang pencinta ilmu..sekarang aku tgh rangka-rangka mcm mana nak buat conclusion..aku nak biar mantap dan bernas..baru nampak hasil kerja tu..coz certain lecturer hanya akan baca conclusion utk sesuatu assignment..
Ish..ape plak bunyi yang pelik dari luar rumah ni..benci la plak..bunyi macam burung..tp burung ke apenye mlm2 ni..semua dah masuk sarang..klu burung hantu..lain plak bunyi nya..ini mcm bunyi burung happy gile..dapat pakwe baru je..dahla bunyi kuat..la..baru je aku tulis..bunyi dah ilang plak..tinggal bunyi kipas bilik aku plak..aircond?tak payah pasang aircond..kipas ni je boleh buat aku rasa mcm tidur dalam peti ice..la bau busuk plak..ni ape la bau busuk tgh mlm ni..ish tensionnya aku..sepatutnya mlm mcm ni la tenang..segar..masa ni la plak bau busuk ..ni tak lain klu bukan satu sumber dari tong tandas yang jiran yang dah over dos..tak pun bau dari kilang fish ball ni..aduh bagilah aku ketenangan nak berkarya..ish baik aku tidur la..mana tau dalam mimpi dapat ilham plak..
Aku terbaca la blog seorang celebriti..mengenai kekejaman zionis ni..penindasan kepada Hamas..aku bab ni..tak leh layan..coz pandai kuar bahasa2 yang tidak terkandung dalam kamus dewan edisi ke-empat..kirenya bahasa yang klu dgr boleh bengkak telinga kuar nanah dan darah la juga..sememangnya yahudi ini ..misi dan visinya adalah utk menghapuskan islam..kerana mereka taksub dengan bangsa mereka..dan tidak syak lagi,mereka dah booking parking baik punye kat 'Hell Hotel'..Tapi aku still ingat kata-kata seorang guru pada kami..islam ini kekuatannya adalah pada iman,dan senjata paling hebat milik islam ialah doa dan penawar bagi islam ini adalah tawakal..tp yang hampagas ni..nama je islam tp perangai mcm....minum kencing syaitan..jadi maknyah..penkid..sex ni dah mcm rutin dah..tak kirela..siapa..main belasah je..ape mereka ni tak takut dosa ke..cuba try test durang ni..tak la bakar badan ..hujung jari tunjuk ja..bakar dgn lilin..sakit ke tidak..itu baru abu-abu api neraka..belum yang ori tu..aku nak xplain pun meremang bulu roma..mcm mana aku nak tolong ah..?coz larangan perbuatan terkutuk ni bukan islam je..agama lain pun melarang gak..klu doa je takde ikhtiar..tak guna..oh ya..aku kan nak pi PLKN.nanti aku akan highlight isu ni..lantak la isu sensitif ka ape ka..tu la melarat..takut sgt nak tegur..isu sensitif ni la kena tekankan..ni tak..klu nak jadi baik..yg penting hati tu yang kena bersih..wpun detol pencuci..atau clorox pemutih..klu hati tu dah kelabu asap tak boleh..
Alamak..dah jam 3.25 pagi ni..aku nak tidur la..esok je sambung buat assignment tu..isu-isu ni nanti aku discuss la..kena cari ilmu dulu nak citer hal ni,kang silap..hancoss..baik dari Allah..buruk dari silap aku..Hah..tetiba pula muncul bunyi tu lagi..

No comments: