Monday, January 5, 2009

Biol Jap ni..

Aduhyai..kenapa la time2 ni gak..kepala aku biul..bengang..dah lost idea plak..sakit nyawa tul..tgh best cari ilham nak siapkan assignmnt org nak submit esok coz duedate 9hb..masa tu plak resources tak mencukupi..tu la..aku rasa nak muntah ja..sambil2 tu sempat la aku berchatting dgn kwn2 aku..Nora,Aizan,Lay,Arety..dan 2-3 org new friend la..cyber friend..and also tgk2 blog orang lain..cuci mata jap..
Suddenly teringat plak citer smlm..bila my mum tanya kat my bro..'coklat dalam peti ice tu siapa punya'...my bro jwb pula..'yg satu tu saya punya,yg dalam plastik tu kawan saya'..my mum ask lagi..'kawan ko siapa'..bila mak aku tanya mcm tu aku plak yg rasa pelik..dan abnormal..yelah..boleh plak mak tanya mcm tu..my bro jawab lagi 'si tiqa'..jwpan tu x puaskan hati my mum..dia tanya lagi..aku dgn slumber amik remote ASTRO dan kuat kan volume T.V..'kawan saya di uitm'..aduh mak..takkan nak tanya detail..dh la cara mak aku tanya mcm inspektor sab plak..aku rasa itu hak peribadi dia..duit dia..so no need la mak nak tanya mcm tu..klu aku di tanya mcm tu aku akan jawab dgn selamba..'bakal menantu mak..klu ada jodoh la'..tp klu tntg aku n my sis..mak aku tak kisah la..cuma bila bab my bro ni..dia amik berat tul..biasala..emak ni kan lebih sayang anak lelaki dia..wpun org ckp mak ni akan adil..tak hakikatnya..seorang mak akan lebih perhatian dgn anak lelaki..dan ayah plak akan lebih perhatian dengan anak pompuan..wpun jwpan aku tu agak kurang hajar sebagai anak,,tp aku tau mak mmg fhm betul perangai aku..aku akan cakap sendiri bila aku mau..dan aku tidak suka perkara yang repeated..sebab sebarang siaran ulangan dikenakan bayaran extra..hehehe..
Sakit telinga aku ni..dengar my bro ni nyanyi lagu 'jangan bilang tidak'..hallo tolongla..suara mcm katak..hampeh ..mmg tak sedap pun..dah tu lagu tu je la di ulang..kono ada sentimental value la tu..cheh..kenapa la orang ni jarang nak sedar dan be 'realiti'.meluat aku..aku paling benci orang yang sedih klu dia break up..putus tunang..cerai dgn pasangan..pastu nak merana..BODOH..sepatutnya bersyukur sbb ada hikmah la tu bangang,ertinya mmg tuhan bukan ciptakan utk awak..jd redha..sengal..pastu aku paling meluat gak..couple yang romantik giler mcm tapir..geram tgk..bukan jeles..tolong sikit..aku pernah kena mcm ni..situasi:dia dgn bf dia ni jalan berdua..kita tgk la pasangan tu..kita akan tgk gf dan bf dia..pastu bila gf dia perasan ..mula la..tgn bf dia tu dia rangkul kuat..mcm takut nak di rampas..hallo..ko melekat dgn dia pun ada aku kisah..klu bf tu handsome berbaloi la..tp klu mcm belon tak pecah..cheh..tolong la..tak selera
Ntah bile kita tngah blank ni..mmg kita akan ckp suka hati mulut kita ja la..memang pun..itu la aku..aku ni lagi jenis yg out spoken..jd mmg tak lapik2 la..lebih2 lagi klu benar..aku bukan jenis yang suka ckp belakang..aku akan ckp direct je..tp mula2 aku minta mahap la..tp aku tak selesa..mmg aku ckp..aku ni jrg marah kan..tp klu aku marah..aku mmg marah la..paling aku benci klu org tanya aku..'ko marah ka?'..hallo..klu org kenal aku..tak payah tanya..aku sendiri bg tau..teringat plak aku dgn sorang kwn aku yg telinga kebas kena laser aku..tp hakikat..dia ni syiok dgn kwn aku..sedangkan kwn aku ni dah ada bf..jd jenis tak reti bahasa la..sehinggakan tindakan nya tu agak memalukan dia..coz semua org ckp belakang kt dia..as kwn..aku tak suka org asyik ckp belakang tntg dia..rmi2 kwn..aku la ckp direct kat dia..aku ckp yg kwn aku ni tak suka dia..dan semua org tgh mengata ko..mula2 dia tak terima..aku ckp la..'sedar diri sedar ruang'..bg aku dia ni terlalu baik utk kwn aku tu..kwn aku hampeh je..same dgn bf dia..perasan cantik..kuat mengumpat..muka mmg lawa..tp kt belakang asyik ckp hal org ja..mcm dia ja bagus..ramai peminat..tu la butanya lelaki yg tgk muka pompuan yg kunu lawa tu..amik la..cheaper girl..aku kutuk dia?mmg pun..aku dah ckp dpn2 dia pun..tp dia masih gak kwn dgn aku..aku awal2 bgtu..'aku ni bukan jns suka ckp belakang..jadi klu korang mengutuk aku kat belakang..aku ok je'..coz tak luak pun..
Dahlah...malas nak cakap..

No comments: