Friday, January 23, 2009

My Dreamz is "Freak"

All orang kata..mimpi itu mainan tidur..dan aku mmg percaya akan hal ini..hanya sesetengah insan terpilih sahaja mempunyai mimpi yang dikenali sebagai ilham,wahyu dan firasat..dan as a normal person mcm aku mmg akan mimpi yang real tp bukan realiti..orang kata klu mimpi ular alamat nak kena pinang..aku pernah mimpi 2 ekor ular sawa besar lagi..takde pun dato' ke..tan sri ke..datang meminang..mcm biasa je..pastu ada orang kata ..klu mimpi kita sakit..ertinya ada rezeki nak masuk..mmg tipu la..tak usaha mcm mana nak dpt rezeki..juz 'mimpi' je..
Tapi aku nak share gak mimpi aku yang lawak dan penuh dengan fantasi..iaitu bila aku menjadi kawan baru kepada sponge bob..lor..tak caya..aku mimpi aku ni new geng dgn sponge bob..dan patrick..so kire kami ni keje sama2 dengan mr.crab..and biasalah musuh kami mr.squid..cuma tetiba aku menghasut sponge bob supaya jgn berkawan dgn patrick,sbb patrick yang selalu mendatangkan masalah,pastu bodoh pla..kejam nya mimpi aku..aku terbangun bila anjing spong bob snail tu menyalak..aku smpat lagi cakap 'adakah siput jadi anjing?'..itu mmg mimpi karut..aku teringat plak,sebelum mimpi tu..aku tgh tgk color book sponge bob..rasanya 'ilusi' aku itu menjadi realiti dalam fikiran dan lahir dalam bentuk mimpi..jadi seblm tido baca la...ayat2 al-quran,supaya mimpi pun baik2..
Mimpi dapat surat pun aku pernah tau..ini bikin aku panaz..klu mimpi aku ni kena potong coz..syiok la mimpi..berkenalan dengan lelaki idaman la..jadi bila turn dpt surat..aku ni excited..baru nak baca dah terbangun..ada org ckp..kita akan dapat mimpi 'jodoh' kita,cuma kita tak akan ingat muka dia..same gak dgn dia..org cakap la..yang aku geram tu..klu dalam realiti aku suka sgt orang tu..tp bila dalam mimpi..itulah yang aku paling benci..kdg2 bila aku bangun..aku marah dgn diri aku sendiri..kenapa la aku tolak YUSRY KRU tu...kan dah melepas..klu aku mimpi hantu plak..aku adalah golongan yang mmg tak takut hantu..dalam dunia real also..dan misti aku ni jadi ghostbuster..mcm 'antoo fighter' tu..hehe..kuat berangan..
Klu mimpi buang air pun pernah gak..rasa nak terkucil dah..dalam mimpi kita dah dlm toilet..tp masih gak tak buang lagi..dulu masa budak..memang dah basah..tp alhamdulilah..skrg tak lagi..cuma mungkin tido org dewasa ni tak 100% nyenyak kot..compare dgn kanak2..tp aku pernah mimpi pelik..bila aku selalu mimpi dengan seseorang ni..'lelaki'.my 'x' la..bila aku try utk lupa kan dia..dia misti muncul dalam mimpi aku..pastu esok hari nya aku akan otomatik terserempak dia..pelik kan?well alhamdulilah sekarang aku dah tak mimpi mcm tu..kirenya mimpi aku orang yang berbeza..mungkin anda..siapa tau..
Walaupun apa mimpi kita..yang penting terpulang pada kita utk menilai..sama ada kita terima atau tidak terpulang.Jangan biar diri kita asyik bermimpi sehingga buat kita terlalu lena,malah biar kita cepat bangkit supaya tersedar..
AKU INGIN BERMIMPI

No comments: