Tuesday, January 6, 2009

GERAMMMMM..

Sakit hati btl aku dgn kucing kat rumah aku ni..curi ikan..dahla aku bg makan hari2..di curi plak ikan dalam tudung saji..mana aku tak panaz..dah tu siap pilih ikan paling besar..semalam masa mak aku siang ikan..tup2 ilang seekor..btl2 kerja gila..padahal..tiap pagi & petang dah bg makan..nasi + ikan..kadang2 aku belikan friskies kering dan basah lagi..sardin king cup..setin besar lagi..nak bg lain2 menu..mmg dasar binatang..tak kenang budi lngsung..kita dah jaga baik..pelihara..dia 'kencing' plak kita..itu belum lagi tebiat kucing yg vandalisme..selipar aku..jenama 'Bum Equipment'..abis dicakar nya..tu blm lagi kencing dan berak nya..kepada sape2 yang mengeluarkan statement 'Tak baik menganiaya binatang'..pi mampus la dgn statement korang yang ala-ala suci dan murni tu ye..bullshit la..korang tau cakap je..blm kena..mmg la..cuba klu kena..ntah2 lagi dahsyat kot..
yang ini namanya si giant..ni pic dia kecik..skrg ni btl2 macam giant..yg ini la kuat mencuri..



Hari ni..cuaca mendung lagi..my bro tgh mem'buta'..tu la..dah tau nak practical..awal2 lagi urus..ini tak..buat mc d je..skrg susah nak cari tmpt practical..ape taknye..asyik mengharap kat orang..takde effort..nasib baik aku ni jns yg baik hati ..aku dah buat surat..resume..dia..itu masih juga tak tau berterima kasih..pastu bila tanya itu ini..jawapan paling 'B.O.D.O.H' aku terima..'tak tahu'..aku mmg ucapkan takziah la sape jadi bini dia..
My sis dah hr kedua jadi 'teacher' kat kinder garden..ala..juz cari experience keje..mmg itula dia suka..dgn kanak-kanak..aku la jd mangsa..dia suruh kawin cepat2..sup.ada baby kat rumah ni..cheh..ingt senang ke nak kawin..boyfriend pun takde ..kawin ke apanya..even aku ni girl2 la kan..aku kena gak mantapkan kerjaya aku..kehidupan aku..takla mengharap duit laki je kan..no..aku bukan jns mcm tu..and prinsip aku..selagi bukan sah jadi 'hubby' aku..aku tak akan nak makan duit dia..takla mcm certain girl..br jd bf..dah abis isi 'atm' lelaki tu dipulun..kesian gak kat dia kan..mana tau dia nak bg emak ayah dia..adik2 dia..lain la dah kawin..itu dh tanggungjwb..as a girl kita kena gak timbang rasa..


Hot News-reported by Ailynn
5hb Januari-Lok Batik,Tuaran.Seorang lelaki dipercayai membunuh diri telah ditemui mati di bilik tidurnya sendiri oleh ibu mangsa.Lelaki berusia pertengahan tahun ini dikatakan telah mengantungkan dirinya dan punca kematian adalah akibat jerutan pada lehernya,mangsa ditemui mati oleh ibunya pada sekitar jam 4 pagi.Kata ibu mangsa,anaknya ini tidak menunjukkan sebarang reaksi yang menjurus kepada tindakannya.Mayat tersebut telah dibawa ke Hospital Kota Kinabalu untuk dibedah siasat.

(Perbuatan bunuh diri bukan jalan terbaik untuk lari dari masalah..biar la di bunuh..jgn membunuh diri..)

6hb Januari-Aku telah menemui spesis jambu yang huduh..tak rupa jambu pun..yg tumbuh plak dibahagian hujung area akar pokok jambu..namun jambu ini sangat manis dan tidak mempunyai biji..





No comments: