Thursday, March 26, 2009

Tangisi Kehidupanku...

Melihat lukisan ini sudah cukup untuk mengintrepetasikan emosi dalaman aku saat ini..penuh dengan kekeliruan,penantian dan kekecewaan.Aku meniti hidup yang sekarang serba kosong,tanpa hala tujuan,tanpa isyarat petunjuk..buat aku terkapai dalam celik.aku seorang punya jasad tapi tanpa nyawa.Ketawa dengan duka,suka dengan hampa..Aku sudah semakin hilang diriku sendiri,sikit demi sedikit aku sudah sirna kewujudan aku...
Airmata peneman jiwa yang lara,namun airmata tidak bertemankan pada aku.Aku sudah lali dengan airmata hingga ada kalanya ianya tidak mampu untuk berlinangan walaupun terpaksa.
Ya Allah,jika ini ujianmu terhadap ku..aku redha kerana aku tahu Kau tidak akan menguji hamba-Mu ini jauh di batas kemampuan nya..Namun,berikan aku sekelumit ikhsan untuk kehidupan ku ini,kerana aku bukan hidup untuk diriku sendiri tapi kelilingku amat memerlukan aku.Ya Allah,selama ini aku terima ketentuan dari-Mu,Namun,berikan aku kesempatan untuk ku buktikan bahawa kewujudan aku masih ada fungsinya.Renjiskan aku titis-titis dari seluruh kasih sayang mu,Ya Allah sebagai penawar aku yang semakin parah..






1 comment:

Nora Yusop said...

napa ni abot?? ko ada masalah ka???hadapi segalanya dgn senyuman..insyaallah, samada cpt atau lambat, rezeki pasti dtg. cuma skrg kena usaha lebih..jgn kita tangisi keadaan kita. tp usahala utk mngubahnya.:)