Monday, March 23, 2009

Aku dan Bola

Hehe..ni pic aku..yg smpat aku scan td..pic lama..warna pun dha kabur2..
Story pasal bola ni..mmg bermula dari aku blm wujud lagi..kerana ke'gila'an ayah aku pada sukan ni mmg tak leh nak disangkal kan lagi.tak byk..tp tetap jd part dalam idup aku..
Babak 1:
aku di sekolah rendah..selalu main bola sepak kat padang sekolah yang tak berapa nak cantik sebab byl lubang-lubang sbb tanah tak rata..rumput pun segan nak tumbuh..klu ujan mmg jadi tepat berkubang..main bola dengan kasut sekolah sbb nak pinjam kasut ayah besar sgt..aku suka jadi striker sbb nak score..dan musuh tradisi aku group yang satu lagi..even tidak pernah mewakili mana2 perlawanan tp tetap antara footballer yang terbaik..cheh..tekan lif sendiri..
Babak 2:
aku di sekolah menengah..mmg tak leh main bola sepak sbb masuk sekolah agama yang skema dan memandang sukan ni terlalu lasak utk perempuan,bahkan langsung tak berpeluang utk main..sikit2 badminton..bola jaring..bola tampar..tu sbb aku tak berapa involve sukan masa tu..zaman 'control'..cheh..
Babak 3:
aku di universiti..cuma utk bina empayar sendiri dgn futsal..yelah ok sikit..agak tak terlalu kasar..wpun tidak berjaya sbb kekurangan golongan sejenis yang berminat..bukan takde tapi kurg la di kalangan keluarga dan kawan2 rapat.
Babak 4:
Memang tgk BOLA!!!.cuma depend on game la..klu yg tak femes malas nak amik port..aku lebih suka tgk World Cup compare yg main club like Man U,Liverpool,Arsenal ,Chelsea..dulu pernah minat Real Madrid..tp skrg tak..tumpuan viewers more pada liga Inggeris..bersedih secara mental dan fizikal utk qualified World Cup on this April..nak tgk star baru..dari segi mental:terpaksa menahan perasaan mengantuk dan emosi bile tgk game yang happening..fizikal:menjerit bile score..yelah tgh mlm kan..
Dulu pernah meminati liga tempatan dan support pasukan Selangor..coz juz tgk Final je..yg setiap sabtu jam8.45 TV1 tu ..pilihan my dad..(ayah aku mmg asalkan bola..tak kirela ckp BM,BI atau Arab sekali pun mmg dia tgk)


Babak 5:
Aku saja je..story pasal bola..sbb aku suka..

No comments: