Wednesday, February 18, 2009

Macam-macam la..

Bukak story plak hr ni tntg apa aku dengar..lihat dan baca..
1st kali nak buka story pasal 'Elizabeth Wong letak jawatan'..ni semua gara-gara kerana gambar beliau ketika tidur telah tersebar di internet..aku tak tgk lagi..bahkan tak minat pun.apela..gambar org tidu pun nak amik..sah2 la ada niat tu..niat apa?org yg amik tu je tau..dah tu sebar kat internet..aib siot..klu aku mmg dah mengamuk satu padang ni..mmg ramai boleh 'gol'..ini kan bab maruah..bile dah tido tu mmg dah tak sedar dha..yelah org tua-tua kata..roh pi merayau..hehehe..jadi klu aksi 18sx tu tok sah ckp la..itu sbb nya bila tido ade yang salah landing..pi bwh katil..ade yng buat peta baru..mmg mcm2..jadi tak munasabah..cuma aku respek gak kat dia..even maruah nya tercalar sbgi menjaga kredibiliti pemimpin contoh..dia akur meletakkan jawatan..kirenya..dia pergi secara bermaruah..Wanita boleh!!!aku bukan berpihak pada sesiapa..tp sebagai kaum wanita..aku juga terasa tercalar dgn peristiwa ini..coz bukan ini aje..malah terdpt byk pic-pic wanita yang di amik curi ketika mencuba pakaian di fitting room..sewaktu dalam tandas wanita..bahkan dalam bilik2 hotel..ape tak de kerja lain ka???
Ni datuk sape plak yang sesat masuk blog aku..dah sah2 la bukan datuk aku..coz datuk aku belah ayah dan mak dah passed away..yelah org baik2..di sayang tuhan..jadi sape la plak?hah ini lah dia..Ketua sebuah pusat penyeksaan era Khmer Rouge, Kaing Guek Eav, 66 atau lebih dikenali sebagai Duch...nak tau apa story datuk ni..ni story la ni..
Duch ni dulunya ketua penjara S-21 Phnomh Phen di Kemboja,Duch dituduh terbabit atau bersubahat dengan satu siri jenayah termasuk pembunuhan, penyeksaan dan rogol terhadap 16,000 lelaki, wanita dan kanak-kanak di penjara S-21 sebelum mereka dibunuh. Korang misti pernah dengar tmpt penyeksaan di Kemboja satu ketika itu..hah ini la..salah seorang dr ketua penjara masa tu..dah beribu-ribu org mati..terseksa..kenapa la baru skrg tali barut nya diadili..masa ni dah 'kertu'..jadi timbul plak nanti rasa tak sampi hati..aku pernah tgk dokumentari tntg itu..mereka di seksa..diracun..dirogol..hingga kan smpi sekarang masih ade lagi tengkorak2 mereka di situ..nanti aku double chekla..nak cari detail information..
Kemarin aku smpt tgk berita TV3..Buletin 1.30..aku paling tersentuh hati..rasanya ngeri pun ada bila dilaporan terdapat kemalangan ngeri melibatkan seorang penunggang motosikal..penunggang motosikal ni sah2 la islam..dan berusia 44 thn..ala pacik2 la..yang sadis tu..pakcik ni mulanya terjatuh dri motosikalnya..kemudian telah dilanggar oleh 3 kereta yang brada di belakang..nak tau apa jadi?tubuh pacik ni berkecai tiga..sehingga polis mengambil masa hampir 2 jam utk mengutip isi dan serpihan tubuh pacik ni..dilaporkan pihak polis tidak menemui kepala pacik ini tadi kerana di syaki hancur di gilis kereta..yg aku tak tahan sebak tu..mcm mana la keluarga pacik ni menerima mayat pacik ni..dalam keadaan yang mcm tu..aku mmg tak leh bygkan..sehinggakan..tak sedar hati aku tersentuh seketika..cuma aku doakan semoga roh pacik ni akan ditempatkan di kalangan mereka yang beriman..
hiburan..semua pun tau ayahnda kepada dato ct..dah balik ke rahmatullah ahad tu kan..takziah dari cik lynn la..hope semua family redha akan pemergiaan beliau..kerana dunia ni sementara je..akhirat itu kekal abadi..cuma 3 cara utk menyambung pahala org yang sudah pergi ini..iaitu doa anak soleh dan solehah,ilmu yang baik diamalkan berterusan dan ketiga ..lor aku lupa sudah..remind me..nanti ah..pastu story plak pasal rita rudaini dan zafuan..kawin mereka ni x didaftarkan lagi..jgn main2 kena daftar..rita tu dh berbadan dua..kena cepat2 daftar..tup2 tak sah la plak kan..ntah la..masa aku belajar di sekolah dulu la..syariah islamiah bab munakahat ni kan..takde plak di kata kena berdaftar..???well dah undang2 ckp mcm tu kan..t jgn plak nak syiok2 kata kawin org tu tak sah..len mcm bunyi nya..bg 'dham' je..sebagai peringatan..kwang..kwang..kwang..
citer aku plak..aku dah try upload pic ni tp tak dapat..ape kes..???!!!!

No comments: