Monday, November 24, 2008

So..Sweet

Ntah la..tetiba plak nak share tntg pengalaman..hostel..rindu la..coz klu kat hostel byk benda kena buat..klu weekend mcm ni misti bz..nak cuci baju..iron bj..klu aku masa ni lah aku akan kemas loker aku yg bertaburan dgn bj yg xsmpt lipat dan hanger..kemas meja study yang semak dgn note..pen..paper..Aku rasa klimarks aku ddk hostel masa aku form 6.coz masa form 1-2..good girl,form3-byk buat case,form 4-jd prefect,form5-famous dan form 6-kuasa VETO.Masa form 1-2 takde yg best sgt..cuma dgn roomate la..coz itu la yg act.build my personality teenager..karekter..aku budak lasak sbnrnya bila naik form 1..jd budak baik..mcm bertentangan dr diri aku.smpi form3..baru nmpk personality yg gile-gile..dgn group yg diestablish dgn nama FREAKY-G.masa tu aku mmg raja escape n minah denda..every week mmg naik namala..Masuk form4..solehah jap..jd pengawas yg mmg x berdedikasi..wrong choice tul.hingga form5 aku bebas dr beban pengawas..aku menjadi top student di sekolah..yg mana world mcm mawi..mula2 aku trauma tau..dlm hati ni serba tak kena.well lama2..here we go..aku cool je..masa tu terkena tsunami ABOT.nama gelaran aku..ntah mcm mana ..dari mana angin tu dtg..mybbkan aku boleh jd begitu femes di kalangan seluruh SEMEKAR.satu2nya fenomena masa tu.Naik form 6..dgn k'femes'an aku tu..aku dah jd leader..aku ni jns yg on ja..klu kerja, aku suka akan teamwork..boleh kerja dgn sape2 je..zaman pemerintahan itu memang salah satu zaman yang paling legend la..kurangnya masalah disiplin dan budaya negatif..ini semua berkat all friend yang satu hati..zaman pemerintahan kami masa tu jadi terbaik kerana kemampuan kami utk menghandle jajahan kami dgn begitu baik..kami cetuskan reformasi besar2an utk menyatakan ketidakpuasan hati tntg penyediaan makanan asrama yang tidak mencukupi dan kotor..sehingga menjadi isu melibatkan pengetua..akhirnya berpihak pada kami juga,kami menganjurkan latihan kecemasan terbaik dalam sejarah..kami membuat pelbagai aktiviti asrama yang merangkumi pendidikan,kebudayaan,sukan dan keagamaan.Kami adalah pengurus semua majlis rasmi sekolah tanpa melibatkan guru-guru seperti majlis penyampaian hadiah,minggu bahasa,minggu kemerdekaan,majlis hari guru,sukan sekolah.dan kami adalah satu-satu empayar yang kukuh dari segi ekonomi kerana mempunyai hasil kutipan paling banyak dalam satu-satu organisasi.
Pada mulanya mcm x percaya begitu berjayanya kami..sehingga aku sedar punca kegemilangan kami adalah sikap kami yg bertolak ansur,rajin,saling membantu dan bertindak dengan cara bijak.Wpun pada awal2nya kami tercari2 dan sentiasa tidak sekata dlm apa yg dibuat namun akhirnya kami mampu.Sehingga kini,kami masih dijadikan cth terbaik..alhamduliah..
Iktibar dr experience ni..aku belajar untuk bertimbang rasa dan jadi seorang yg optimis..aku kurangkan ego..menjadi pendengar yg baik..dan yang paling aku suka ..aku akan slumber dalam apa jua situasi..dan sikap slumber aku itu dpt membantu aku utk sentiasa tenang dalam tegang..Baik memang dari Allah,buruk dari kelemahan aku..hehe..
Memo:Teringin lah nak story detail..apa aku suka buat kat hostel klu mlm free nite?d mana port escape aku?pernahkah aku terkantoi?atau perkara paling misteri berlaku?..coming soon.

No comments: