Wednesday, July 17, 2013

Sahur..Sahur...

Salam....

Jam sdh 5.41 pagi ni..lepas dh subuh..erk..aku awal lagi solat subuh tau..ngam2 tadi lepas azan ..terus solat..plan nk tidur..tp...tk leh plak..mata tk gantuk..lgpun sumthing tk best la di mataku ni..mcm sakit2..mungkin di gigit semut..bengong punya semut..mataku ba jadi bahan..napa..manis ka? aku tau la..aku manis..tp jgn la..mataku jadi mangsa..denggggg...

Kali ni aku share..binatang kesayanganku...(chewah..mcm karangan sekolah bha...100 patah perkataan)..ramai org suka pelihara binatang..tp tk heran juga la..kalau ada yg alergik..dgn haiwan ni..aku klu binatang ni semua ok jak..cuma aku x suka serangga..lebih2 lagi kumbang yg besar2 tu..arggggggghhhh..nitemare owh..penat digigit kumbang..pastu..tk mau terbang..rasa nak nangis....klu ingt..napa citer pasal binatang ni..tkde story lain ke..suka hati aku la kan..aku nk juga..citer pasal meow..meow aku..

Sejak kami pindah di Malawa ni.duinah kesian ba..tiada binatang peliharaan kami..kalau dulu..dengan kucing..burung..ayam..arnab..puyuh..mcm2 ada..ya la..apartment..susah kalau nak pelihara binatang..tp hendak seribu daya..tak hendak seribu dalih kan...kkkkkkkkkk...so..ayah ku menyerikan hidup kami dengan..seekor kucing...yang dibeli dengan harga RM20...bulunya putih dan kuning..yg aku beri nama MANINGNING...
cute kan?
Ni la Maningning..kucing yang agresif ..pintar dan sangat lovely..jantan ke betina? erk..kucing jantan la..jgn heran..napa namanya MANINGNING..diadaptasi dari watak heroin yang diperanankan oleh KRISTEN HERMOSA..pelakon dari Filipina..Namanya unik..so...amik la..sayangnya kami dengan si Maningning ni..kucing yang femes dikalangan family..sbb badan nya yg sihat..aktif..dan COMEL..tp..kesian..riwayat hidupnya terhenti sbb terkena penyakit..lepas gaduh dgn kucing lain..silap kami..lmbat bawa pi veterinar..GUD BYE..MY MANINGNING..U OWITZ IN MY HEART...

Hidup kami start BORING..ya la..tiada sdh mau digomol2 kan...smpai la..my mum dan dad..terbuka hati untuk adopt kucing dari kazen kami...wah..so cute leh..kisil2 ...bulunya putih...
Haroro dan Sophie

Erk 2 ekor..ah ha..2 ekor..satu Haroro..yg ujung tu..satu lagi Sophie..yg depan ni..masa ni durg kecik lagi..nakal2 ba...andu..kesian..2-2 jantan..Sophie ni..kami tk sangka la dia ni kucing jantan..sila perkiraan..utk menjantankan si Sophie ni..kami pun letak di awal namanya... 'ABANG SOPHIE'..kwkwkwkwkw..class tak..amik ko..Sophie..jenis yg silent mode..dia cuma akan mengigau..bila dia panggil Haroro..atau pun bila dia rasa nak mengiaw...karakter..'SILENT ...MYSTERY..KUAT MENGIGAU...DEGIL'..sbb dia ni kurang kasih sayang sikit klu di rumah..
Next,si Haroro yang gundut..pemalas dan trip cool...cerewet bab makan..sgt bossy...sedap d gomol2..banyak namanya tu..HARORO...RORO...PONCHEY...dan SI UNDUT..kkkk..jgn panggil dia UNDUT..nnti dia merajuk..tk mau makan..sdh la cerewet..dia cuma akan makan makanan 'PRO DIET' atau 'WHISKIS'..klu yg lain..jgn harap la..tgk badan la..
 Peberet place durg..katil kami...lebih-lebih si Haroro ni..obses dengan blanket..mentang2 dia gebu...
 Jeng..jeng..jeng...nah...ini lagi kegemaran si Haroro..depan pintu..tulah..perut gundut..
 Suka tengok muka sendiri..itu la Haroro..pastu..kalau x berkenan dengan pic tu..dia akan buat muka protes..serius..mmg begitu la..
pose kesukaan si Haroro..berkangkang depan tv
Antara koleksi peribadi aku..akceli..byk lagi picnya..yg bikin geram jak kalau ditgk..apatah lagi kalau depan mata..mcm mau dipicit2 jak kan...apa-apapun...pesanan dari aku..utk semua..

'KALAU KITA NI TYPE YANG TK SUKA HAIWAN..ITU TAK KISAH..TP..JANGAN SAMPAI MAU MENGANIAYA PLAK'...

Love,XOXO..

Wartawan Desa....

No comments: