Sunday, October 26, 2008

GOAL!!!

Not really good for 2day..Malaysia kalah beat Vietnam dalam Pesta Bola Merdeka Games..Penalti..geram lah bile Vietnam main boring..tup..tup menang tension tau.not supposted to be like that.Arghh..padahal 90% games control by Malaysia what..geramla..aku sanggup tak tgk SEHATI BERDANSA..gara2 nak tgk bola..tp aku suka tgk kesungguhan Indera Putra ,Shukor Adan ,Hardy ,Aidil ,Shafie ,Daudso ,Irwan..new comer aku tgk mcm Amirul and Ashari not bad..boleh digilap..kire td mmg bukan rezeki. Aku tgk Vietnam main ntah ape ntah..rmi injured..pastu terror plak berlakon nak minta kesian..dan sengaja lambtkan permainan.so jangan plak nak blame jurulatih..coz aku hairan skuad kebangsaan Malaysia ni klu kalah misti tukar jurulatih..sepatutnya bagi peluang..kelemahan pada skuad kita kan bila nak pass bola..tak tepat la..mrk ada kelemahan utk membuat penaakulan ..pastu paling ketara ialah kekuatan mental utk bertenang..cheh mcm iyo..iyo je.aku tgk bola ni sejak aku budak2 lagi..jalan still tersadung lagi..so mmg dah jd part of my life.snggup ni berjaga smpi pagi mau tgk bola..cuma aku not really minat peringkat club ni mcm Man U,Liverpool,Real Madrid,AC Milan ni..aku suka games mcm World Cup dan Euro.melibatkan nation..coz konsep perlawanan lebih spiritual.oh bola..
And area jam 12.30 pg tu ku tukar channel Tv3..ada citer GOAL..citer tentang seorang budak Mexican yang tinggal di LA with family bernama Santiago Munez..dia ni gila bola..dan mmg ada skill.jd one day ade la "x"pencungkil bakat nmpktalent dia..dan ajak dia move ke England..main utk New Castle..tp ditegah oleh his dad..so dia ran away utk pi kejar his dream..mmg best la..sape quest actor dm citer ni..ni lah nak tunjuk la ni



Mr.Zidane..

Mr.Beckham

Berkat bantuan sekeliling dia di amik sebagai pro punya player,dia dah show kat his dad dia berjaya..sud.his dad heart attack and passed away..so dia giv up coz dia ni pergi tanpa bless dad dia.well biasala ending..misti yg semangat..dia tabahkan hati..dan jd penjaring last minute utk free kick..well at last his know that his dad bless him coz dia watch tiz guyz masa games dgn Fulham..Fin..ok tak?or boring..klu yg mmg minat bola..mmg terujalah.

Cuma aku harap our player kan akan jd international player yg main di club-club besar..dgn kontrak berjuta..dan prestasi yg baik..coz tak mustahil kan..mcm Nakamura dr Japan tu..orang asia gak..Sepatutnya bola ni kena training dr kecik..ada skill,stamina dan licik..saranan aku lah kan Malaysia kena ada akademi bola utk sukan la..coz klu seni ada aswara..akademi kebangsaan.bola pun kena ada..ertinya ada scholarship bola..mcm kt luar overseas..mcm2 scholarship..jd terbela pemain bola ni..pastu boleh jd trainer la..sup.kite ada pelapis..bukan semua pndai dlm belajar..sape yg teror sukan..bg amik sukan sbgi kerjaya..sape minat seni bg jadi artis..biar apa pun bidang diceburi tu bukan kerana minat semata-mata sebaliknya knowledge misti..kejayaan setiap individu bukan terletak pada tuahnya,sebaliknya keinginan yang kuat,usaha yang gigih dan tawakal.Tidak semua orang boleh berjaya dengan cemerlang tapi tidak semua orang tidak boleh berjaya..

No comments: