Friday, October 16, 2009

Tip Untuk Menjadi Pekerja Cemerlang

Hari ni aku nak share antara tip-tip yang boleh kita boleh gunakan untuk masuk dalam dunia perkerjaan..dan secara REALITI memang berkesan..

Tip Pertama

Hendaklah mempunyai penampilan yang menarik..bukan tahap kemas saja tapi misti 'ala-ala super model'..lebih-lebih lagi yang mempunyai susuk tubuh yang menawan..sememangnya bonus tertinggi la..make up pun kena tebal ye..mcm catwalk show..

Tip Kedua

Mesti dan pandai membodek la..manja-manja..pastu control2..terkena lagi dengan pegawai yang yang tinggal menunggu seru..mmg akan jadi 'the top'..jalan mesti terkedek-kedek..tergedik-gedik..dan ketawa pun misti cute-cute..

Tip Ketiga

Kalau tidak tau buat kerja tu..trip-trip ja pandai ..pedulila tidak payah kisah..cakap ja pandai..pastu kalau mcm something wrong..pandai2 la bingung sbb tertekan banyak kerja..minta tolong ja kawan2 yang tertindas la..sebab..mereka tu sedia membantu..

Tip Keempat

Depan semua orang kena tunjuk sendiri tu rajin...walaupun kerja tu tidak la seberapa..lebih2 lagi kena show dgn public yang sendiri tu la yang paling banyak kerja..sibuk dan seperti mereka yang sgt efisien..dan HEBAT..

Tip Kelima
Pura-pura la rasa rendah diri dan seperti tidak berkelayakan kerana memang efektif..supaya orang pun kesian dan tak kan nak salah kan..sebab nampak innocent sangat..

GUNA LAH TIP-TIP INI UNTUK KEMAJUAN DIRI SENDIRI DALAM KERJAYA..AMAT BERKESAN..

Tip bagi mereka yang selalu didiskriminasi..
Redha jela..tahan hati ..ya la..sedar diri ..sedar ruang..dan TULIS DALAM BLOG...

No comments: