Wednesday, October 28, 2009

Chill dulu..cerita-cerita..

Memang..tabiat orang kita la..lepak2 kedai kopi..order segelas teh tarik atau kopi o ..tpi duduknya hampir nak berjam-jam..mana yang ada extra seringgit..pekena la plak pisang goreng..atau goreng pisang..atau saging..atau sanggar..apa pun bunyi nya..sama ja..
di pendek kan cerita..aku pun nak la bercerita jua la..cerita2 kampung..hehehe..saja ja mau isi masa terluang..jgn heran la..klu cerita urg muda ni..agak extream sikit..unsur 18 xx nya..
Story 1:Nenek dan Pelajar U

siapa sudah dgr..buat2 ja tidak dgr..kita layan..ada satu cerita..ada seorang nenek tua dalam lingkungan 60-70 tahun la..tinggal seorang diri setelah hampir 10 thn kematian suami..anak2 pun tinggal di bandar..di jadikan cerita..si nenek ni menjadi salah seorang dari penerima anak angkat dari sebuah IPT sempena Program Bakti Siswa..terkena plak budak ni..punya la jambu..dgn susuk tubuh ala-ala Aaron Aziz..muka iras-iras Ashraf Muslim..mmg terjatuh jantung la..jadi budak ni..okla tinggal dgn nenek..
Direct to the point,Hari pertama budak ni pi mandi..ala kampung..bilik air pun di laman belakang je..ditutup pun dgn zink-zink..tgh syiok2 mandi..tetiba bunyi zink..seperti ada mengintai..jadi bila dia buka nmpk nenek yang terpinga-pinga..well tidak la dia syak apa2..mungkin nenek tu nak juz double check..Second day terkena juga mcm tu..kantoi lagi nenek ni..
Third day..dia ni pun perasan ada dua mata ya g sedang memerhati tubuh sasa nya..lalu dibukanya pintu..dah depan nya..nenek tu..dia pun cakap "oh..nenek mengintai saya ya..jaga nanti saya rogol nenek"nada main2..nenek dengan tindakan refleks kadar 1.5 saat dengan menunjukkan jari kelingking berkata "janji tau"...terus pemuda tu jadi tidak tentu hala..malam tu dia minta organizer pindahkan dia ke rumah..atas alasan..coverage hp tidak memuaskan..
Story 2:Qunut??!!!
Seorang remaja yang suda berusia 28 tahun sudah seharusnya mendirikan rumahtangga..bukan main lagi ni..kumpul duit dkt berpuluh ribu untuk mengahwini wanita yang digila-gilakan..lebih2 pinangan diterima maka akad nikah bermula:
Tok Imam:Adakah kamu suda bersedia untuk menjadi suami?
Pemuda:Mestilah..ditanggung beres..
Tok Imam:Baiklah..kita mula dengan soalan asas la..utk menguji sedikit sbyk pengetahuan kamu
Pemuda:Kacang ja tu imam..
Tok Imam:Dalam pernikahan ada hukum nikah yang disyaratkan, berapa rukun nikah yang kamu tahu?
Pemuda:Kalu tidak diubahla kan imam..semuanya ada 12 tu..(penuh confident)
Tok Imam:Huh..pandai la kamu..siapa kasi tau kamu mcm tu..6 jelah
Pemuda:Oh..sudah kena kasi kurang ka?
(semua saksi dan keluarga...dengan muka hampas....rasa mau di rebus ja..)
Tok Iman:Okla..cuba baca doa qunut?
Pemuda:Yang Panjang..atau yang pendek
Tok Imam:Kalu pendek?
Pemuda:Quunut..(sehella nafas)
Tok Imam:Kalu panjang?
Pemuda:QQUUUUNNNNUUUUTTTTTTTTT

No comments: