Sunday, October 25, 2009

Labuan ..

-Jauh di mata dekat di hati-

Baru balik dari Labuan kelmarin..penat pun blm ilang..aku bertolak hari Rabu petang..disambut oleh orang tersayang..alahai..comei nya..naik speed boat..beg aku dia yang angkat..sambil diberi senyuman sinis oleh kawan2..cuma aku tidak duduk disebelahnya..dia duduk dibelakang..kesian dia..abis basah kuyup kena percikan air..hehe..kwn2 tanya pada aku..ada bw saputangan..ka..tisu ka.aku teringat selendang aku..dalam beg..jadi aku bagi dia..

Pertemuan kami terhenti dpn terminal..bila masing2 mengikut haluan sendiri..aku dgn kwn2 kelam kabut utk check in di hotel..sekali nak buat tempahan for the next day..sepnjg aku dalam teksi..hp aku tak henti berdering utk dia ketahui lokasi ku..shinggala aku berada di depan hotel..dan dia dari kejauhan melihatku..hehe..itu baru la..

Masuk bilik..kami ketawa riang..plan mau hangout la malam..jalan2 cari makan..kwn suruh aku bw dia..dia pun ok ja..tp aku kena ikut kereta dia la..

Kwn2 jalan dulu..aku diambil kemudian oleh dia..dengan warna baju yang sepadan..tanpa dirancang..merah jadi pilihan..wah..telepati berkesan..

Sepanjang perjalanan..byk yang aku dan dia bualkan..sambil2 mencari2 tmpat makan yang dijanjikan..sbb dia pun ingt-ingt lupa..Warung Petima..jadi destinasi kami..aku duduk bersebelahan dgn dia..dibg chance..hehe..

abis makan..aku dibawa pusing2 bandar labuan..bestnya..cuma boring..coz dalam kereta ja pusing2...tiada tmpt chill..dia hntr aku pulang ke hotel..itu saja pertemuan kami..

sedih sbb dia kena kerja esok nya..dah tu kerja plak di tmpt minyak diproses..ish..malam ja dapat sms..ntah..geram pun ada gak..tapi apa blh buat..dia pun kerja kan..cuma tuhan saja yang tahu apa yang ada dalam hati aku dan dia..

No comments: