Thursday, June 26, 2014

Takkan pernah menyerah...

Rindunya dengan blog ku yang macam banyak plak sawang ni..hihihihihi..almaklumlah keberadaan hp pintar menyebabkan kekangan untuk mencoret melalui mata keyboard laptop..bukan bererti aku melupakan..tetapi berhenti seketika..untuk mencari arah dan tujuan..skrg sudah masuk bulan June 2016..hampir half year juga aku berusaha..terkapai2 sendiri untuk mencari hala tuju..terutama dalam mencari mata pencarian...

Seperti biasa..usahaku itu hanya dipandang enteng sesetengah pihak..alasan aku tidak menerima pendapatan bulanan seperti orang lain dapat nikmati..dan faktor pendapatan yang tidak menentu.Macam mana aku mau bersaing dengan anak-anak muda yang semangat berkobar2 untuk menguasai bidang kerjaya?sedangkan aku ini hampir 4 tahun meninggalkan..kenapa mesti tidak faham..dunia ini yang aku pilih..jadi sokong la aku..berilah aku peluang..aku selesa dengan apa yang aku buat..dan aku memang menyukainya..walaupun aku cuma duduk di rumah..tp skurgnya..bank akaun aku tk pernah kering..tengah bulan aku masih mampu belanja orang makan..kenapa mereka tak faham...

Sekarang ni..aku jual inner...aku jual syria budak..aku jual jersi..aku jual kuih..aku buat semuanya dengan hasil titik peluh aku sendiri..mungkin tidaklah banyak..sbb modal aku pun..apa yang ada..tp hasilnya..boleh dikatakan memberangsangkan..kenapa mesti tidak faham..bukankah sepatutnya mereka boleh lihat realiti...kerja kerajaan mengharapkan pencen..aku juga ada saving tiap2 bulan autodebit..tengok..aku masih mampu utk kumpul duit..kenapa?well..lepas ni aku akan lebih berusaha..aku tak kisah apa orang cakap..sbb aku guna kudrat aku sendiri..ok fine..abis cerita kerjaya...

No comments: